DAVIBIKES.FI VERKKOKAUPAN YLEISET SOPIMUSEHDOT
Voimassa alkaen: [Päivämäärä]
Nämä sopimusehdot määrittävät Asiakkaan (”sinä”) ja Davibikes.fi-verkkokauppaa ylläpitävän Razon Damian Nowakin (”Myyjä”) väliset oikeudet ja velvollisuudet Davibikes.fi-sivustolta tehtyjen tilausten osalta. Tutustu ehtoihin huolellisesti ennen tilaamista. Tilaamalla hyväksyt nämä ehdot, jotka muodostavat olennaisen osan sinun ja Myyjän välistä sopimusta.
Sopimusehdot lyhyesti
Turvallista kauppaa
Toimimme Puolasta käsin, mutta noudatamme Suomen kuluttajansuojalakia ja tarjoamme samat oikeudet kuin kotimaiset verkkokaupat.
14 päivän peruutusoikeus
Voit tutustua tuotteeseen rauhassa kotona. Jos päätät peruuttaa, palautus on helppoa ja me maksamme palautuskulut Suomesta. Mikäli peruutat sopimuksen, kuriiri noutaa lähetyksesi omalla kustannuksellaan.
Turvalliset maksutavat
Maksu suoritetaan suojatussa yhteydessä yleisimmillä maksukorteilla luotettavan maksunvälittäjän kautta.
Nopea toimitus
UPS toimittaa tilauksesi 7 päivän kuluessa.
Asiakaspalvelu auttaa
Jos sinulla on kysyttävää ennen tilausta tai sen jälkeen, asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ja valmiina auttamaan.
1. Myyjä
Damian Nowak, harjoittaa elinkeinotoimintaa toiminimellä Razon Damian Nowak (jäljempänä ”Davibikes.fi”, ”me” tai ”Myyjä”).
Yhteystiedot
- Osoite (ei palautusosoite):
Dąbie 67, 39-311 Zdziarzec, Puola - ALV-tunnus (VAT EU):
PL8172194023 - Sähköposti:
[email protected] - Puhelin: +48 886 372 528
2. Keitä nämä ehdot koskevat?
Nämä ehdot koskevat sinua, jos olet kuluttaja ja ostat tuotteita Davibikes.fi-verkkokaupasta (”Asiakas” tai ”sinä”). Kuluttaja tarkoittaa henkilöä, joka tekee kaupan pääasiassa henkilökohtaiseen käyttöönsä, ei yritystoimintaansa varten.
Jos teet tilauksen yrityksenä tai muun ei-kuluttajan puolesta, kuluttajansuojalainsäädäntö ei sovellu. Tällöin kauppaan sovelletaan näiden ehtojen ohella kauppalakia (355/1987), ellei toisin ole sovittu.
3. Miten tilaat ja milloin sopimus syntyy?
- Valitse tuotteet: Lisää haluamasi tuotteet ostoskoriin ja tarkista tuotetiedot huolellisesti.
- Siirry kassalle: Anna tarvittavat yhteystietosi (nimi, osoite, puhelinnumero, sähköposti) ja valitse toimitustapa. Varmista tietojen oikeellisuus, sillä virheelliset tiedot voivat estää tilauksen toimittamisen.
- Maksa tilaus: Valitse maksutapa ja suorita maksu.
- Tilausvahvistus: Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, saat sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämä toimii kuittinasi, mutta ei vielä tarkoita, että tilaus on hyväksytty tai että tuotteet toimitetaan.
- Sopimuksen syntyminen: Sitova kauppasopimus sinun ja meidän välillemme syntyy vasta, kun lähetämme sinulle erillisen toimitusvahvistuksen, jossa ilmoitetaan tuotteiden lähettämisestä. Toimitusvahvistuksessa saat myös mahdollisen seurantakoodin.
Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
- Tuote on loppunut varastosta
- Tilauksessa on ilmeinen hinnoittelu- tai tuotetietovirhe
- Epäilemme väärinkäytöstä, kuten ostamista jälleenmyyntitarkoituksessa ilman erillistä sopimusta
4. Mitä tuotteet maksavat?
Tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroissa (€) ja ne sisältävät arvonlisäveron (ALV) Suomen verokannan mukaisesti. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi ja koskevat toimituksia Suomeen, ellei toisin mainita.
Mahdolliset toimitus- ja käsittelykulut lisätään tilauksen loppusummaan ja ilmoitetaan ennen tilauksen vahvistamista.
Pidätämme oikeuden hintavirheiden korjaamiseen. Jos tuotteen hinnassa on ilmeinen virhe (esim. hinta on poikkeuksellisen alhainen ja poikkeaa merkittävästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta), emme ole velvollisia toimittamaan tuotetta virheellisellä hinnalla, vaikka olisit jo saanut tilausvahvistuksen. Ilmoitamme sinulle tällaisessa tilanteessa virheestä ja sinulla on oikeus hyväksyä korjattu hinta tai perua tilaus.
5. Miten voit maksaa?
Tavoitteenamme on turvallinen ja sujuva maksuprosessi.
Voit maksaa tilauksesi seuraavilla maksutavoilla:
- Maksukortit (Visa, Mastercard, American Express, Discover)
- MobilePay
- Klarna
- PayPal
Kaikki maksutapahtumat ovat salattuja ja suojattuja.
6. Miten ja milloin tuotteet toimitetaan?
- Toimitusaika: Pakkaamme ja lähetämme tilauksesi mahdollisimman pian. Normaali toimitusaikamme on noin 7 päivää. Jos toimitusaika on pidempi (esim. ennakkotilattavat tuotteet), ilmoitamme sinulle siitä.
- Toimitustapa: Käytämme toimituksiin ainoastaan UPS-kuriiripalvelua. Tuotteet toimitetaan antamaasi osoitteeseen. Saat sähköpostiisi seurantakoodin, jolla voit seurata lähetyksesi kulkua.
- Vastaanottaminen: Varmistathan, että antamasi osoite- ja puhelintiedot ovat oikein, jotta UPS voi toimittaa paketin perille. Noudata UPS:n antamia ohjeita.
- Jos lähetys vaurioituu kuljetuksessa: Tarkista paketti heti sen saapuessa. Jos huomaat ulkoisia vaurioita, tee niistä varauma suoraan kuljettajalle ja ota valokuva vauriosta. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme ([email protected]) ja liitä mukaan kuva sekä kuvaus vauriosta.
7. Jos muutat mielesi – peruuttamisoikeus
Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa ilman erityistä syytä. Peruuttamisoikeus perustuu Suomen kuluttajansuojalakiin ja koskee etämyyntiä.
Milloin peruuttamisaika alkaa?
Peruuttamisaika alkaa siitä päivästä, kun olet vastaanottanut tuotteen.
Miten voit peruuttaa tilauksen?
Ilmoita meille peruuttamispäätöksestäsi selkeällä tavalla, mieluiten sähköpostitse osoitteeseen [email protected].
Voit käyttää tämän asiakirjan lopussa olevaa peruuttamislomakkeen mallia, mutta sen käyttö ei ole pakollista.
Riittää, että lähetät ilmoituksen ennen peruuttamisajan päättymistä.
Peruuttamisoikeuden päättyminen: Peruuttamisoikeus päättyy 14 päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta.
Mitä tapahtuu peruutuksen jälkeen?
- Vahvistamme peruuttamisilmoituksesi vastaanottamisen sähköpostitse.
- Palautamme kaikki sinulta saamamme maksut, mukaan lukien alkuperäiset toimituskulut (paitsi jos olit valinnut kalliimman erikoistoimituksen edullisimman vakiotoimitustapamme sijaan).
- Maksamme hyvityksen viivytyksettä, viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet palauttamasi tuotteen tai olet esittänyt todisteen tuotteen palauttamisesta (esim. lähetyskuitilla), sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin.
- Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit alun perin, ellet ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Sinulle ei aiheudu tästä kuluja.
8. Tuotteen palauttaminen peruuttamistilanteessa
Ota ensin yhteyttä
Ennen kuin lähetät tuotetta takaisin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ([email protected]). Annamme tarkemmat palautusohjeet ja tarvittaessa palautuslähetystarran.
Palautuskulut
Kun noudatat annettuja ohjeita ja käytät palautustarraa, Davibikes.fi vastaa palautuskustannuksista Suomen sisällä. Mikäli käytät muuta palautustapaa, vastaat itse kustannuksista.
Palautusaika
Tuote on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksesta.
Palautettavan tuotteen kunto
- Tuotteen on oltava käyttämätön ja olennaisesti muuttumaton. Voit tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä varovasti samalla tavalla kuin voisit tehdä fyysisessä myymälässä. Esimerkiksi polkupyörällä ei saa ajaa ulkona.
- Palauta tuote alkuperäisessä pakkauksessaan kaikkine osineen, tarvikkeineen ja ohjeineen. Jos alkuperäisen pakkauksen käyttö ei ole mahdollista, käytä korvaavaa pakkausta.
- Olet vastuussa tuotteen arvon alentumisesta, jos olet käsitellyt sitä enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Esimerkiksi, jos pyörässä on käytön jälkiä tai osia puuttuu, voimme vähentää arvon alenemista vastaavan summan palautettavasta kauppahinnasta.
Poikkeukset peruuttamisoikeuteen
Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tai muunneltu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaisesti (esimerkiksi mittatilaustyönä tehty pyörä tai personoidut osat). Tällaisista poikkeuksista ilmoitetaan tuotetietojen yhteydessä.
9. Jos tuotteessa on virhe
Me vastaamme siitä, että myymämme tuotteet ovat sopimuksen mukaisia ja sellaisia, kuin kuluttaja voi perustellusti odottaa. Noudatamme Suomen kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevia säännöksiä.
Milloin kyseessä on virhe?
Tuotteessa on virhe, jos se esimerkiksi:
– Ei vastaa antamaamme kuvausta tai sovittuja ominaisuuksia
– On viallinen, rikki tai ei toimi kunnolla
– Ei sovellu tavanomaiseen tai meille ilmoittamaasi erityiseen käyttötarkoitukseen
– Ei ole kestävyydeltään tai laadultaan tavanomaisella tasolla
Toimi näin virhetilanteessa:
Ota yhteyttä asiakaspalveluun ([email protected]) heti virheen havaittuasi.
Kuvaile virhe mahdollisimman tarkasti ja liitä mukaan valokuvia tai videota, jos mahdollista. Muista ilmoittaa myös tilausnumerosi.
Oikeutesi virhetilanteessa:
Virheen luonteesta riippuen sinulla voi olla oikeus:
- Virheen korjaamiseen – ensisijainen vaihtoehto
- Tuotteen vaihtamiseen – jos korjaus ei ole mahdollinen tai olisi kohtuuton
- Hinnanalennukseen – jos virhettä ei voida korjata tai vaihtaa, tai virhe on vähäinen
- Kaupan purkuun – vain jos virhe on olennainen eikä sitä voida muutoin hyvittää
Mikä ei ole virhe?
Virhevastuu ei kata:
– Normaalia kulumista (esim. renkaat, ketjut, jarrupalat)
– Vaurioita, jotka johtuvat virheellisestä käytöstä, puutteellisesta huollosta, onnettomuudesta tai ulkoisista tekijöistä
– Omatoimisia muutoksia tai korjauksia, joita ei ole tehty ohjeidemme mukaisesti
Valmistajan takuu
Joillakin tuotteilla voi olla erillinen valmistajan myöntämä takuu. Takuu on vapaaehtoinen lisäetu, eikä se rajoita lakisääteisiä oikeuksiasi virhevastuun perusteella. Tarkemmat takuuehdot löytyvät tuotteen mukana toimitetuista asiakirjoista.
10. Mitä jos tapahtuu jotain yllättävää?
Emme vastaa virheistä, viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä. Tällaisia esteitä voivat olla esimerkiksi sota, lakko, luonnonmullistus, pandemia, vakavat häiriöt liikenteessä tai energiajakelussa, viranomaismääräykset tai muut vastaavat ennalta arvaamattomat tapahtumat, joita emme voi kohtuudella estää. Ilmoitamme sinulle tällaisesta tilanteesta mahdollisimman pian.
11. Kuka omistaa sisällön verkkosivuilla?
Kaikki Davibikes.fi-verkkokaupan sisältö, kuten tekstit, kuvat, logot, videot ja grafiikat, ovat meidän tai kumppaneidemme omaisuutta. Niitä suojaavat tekijänoikeus- ja muut immateriaalioikeuslait. Verkkosivujen sisällön luvaton käyttäminen, kopioiminen tai levittäminen on kielletty.
12. Uutiskirje
Myyjä tarjoaa mahdollisuuden tilata uutiskirjeen.
Uutiskirjeen tilaaminen voidaan tehdä täyttämällä uutiskirjeen tilauslomake tai valitsemalla suostumusruutu tilausprosessin yhteydessä. Onnistuneen tilauksen jälkeen Myyjä tarjoaa sähköisen palvelun, joka koostuu sähköpostiviestien lähettämisestä Asiakkaalle. Viestit sisältävät tietoa Myyjän tuotteista, kampanjoista tai palveluista. Asiakas voi peruuttaa uutiskirjeen tilauksen milloin tahansa napsauttamalla sähköpostiviestissä olevaa peruutuslinkkiä tai lähettämällä peruutuspyynnön Myyjän sähköpostiosoitteeseen.
Uutiskirjeen sisältö on tekijänoikeudella suojattu. Sen kopiointi, tallentaminen tai levittäminen ilman Myyjän lupaa on kielletty.
13. Voivatko nämä ehdot muuttua?
Voimme päivittää näitä sopimusehtoja aika ajoin esimerkiksi lainsäädännön muuttuessa tai palveluidemme kehittyessä.
- Löydät aina voimassa olevat ehdot verkkosivuiltamme.
- Jos teemme ehtoihin olennaisia muutoksia, ilmoitamme niistä verkkosivuillamme tai sähköpostitse vähintään 30 päivää ennen niiden voimaantuloa, mikäli mahdollista.
- Tilaukseesi sovelletaan aina niitä ehtoja, jotka olivat voimassa tilaushetkellä. Saat tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää joko linkin soveltuviin ehtoihin tai kopion niistä, jotka ovat olennainen osa sinun ja meidän välistä sopimusta.
14. Miten ratkaisemme erimielisyydet?
Ota ensin yhteyttä meihin
Jos sinulla on ongelmia tai olet tyytymätön johonkin, otathan aina ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ([email protected]). Pyrimme ratkaisemaan kaikki tilanteet neuvottelemalla ja hyvässä yhteisymmärryksessä.
Kuluttajaneuvonta ja Kuluttajariitalautakunta
Jos emme pääse yhteisymmärrykseen, sinulla on kuluttajana oikeus ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi), josta saat apua ja neuvontaa. Tämän jälkeen voit viedä asian Kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Menettely lautakunnassa on maksutonta.
Sovellettava laki ja oikeuspaikka
Näihin ehtoihin ja kaikkiin kauppoihimme sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä. Mahdolliset riidat, joita ei saada sovittua, käsitellään ensisijaisesti Helsingin käräjäoikeudessa tai oman asuinpaikkasi käräjäoikeudessa Suomessa.
15. Asiakaspalvelu – Autamme mielellämme!
Jos sinulla on kysyttävää näistä ehdoista, tuotteistamme tai tilauksestasi, älä epäröi ottaa yhteyttä!
- Sähköposti: [email protected]
- Puhelin: +48 886 372 528
LIITE: PERUUTTAMISLOMAKKEEN MALLI
(Täytä ja palauta tämä lomake vain siinä tapauksessa, että haluat peruuttaa sopimuksen. Lähetä se sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai myyjän osoitteeseen)
Vastaanottaja:
Razon Damian Nowak
Dąbie 67
39-311 Zdziarzec
Puola
Sähköposti: [email protected]
| Ilmoitan/Ilmoitamme (*) että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*): | |
| Tilauspäivä (*) / Vastaanottopäivä (*): | |
| Kuluttajan nimi / Kuluttajien nimet (*): | |
| Kuluttajan osoite / Kuluttajien osoitteet (*): | |
| Kuluttajan puhelinnumero ja sähköpostiosoite (vapaaehtoinen, nopeuttaa asian käsittelyä): | |
| Kuluttajan allekirjoitus / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (vain jos lomake toimitetaan paperimuodossa): | |
| Päiväys: |
(*) Tarpeeton yliviivataan.
